مدت زمان آموزشی سربازی

طبق قوانین کشور ایران، تمام مردانی که به سن 18 سال تمام یا همان 19سال می رسند، باید برای خدمت به سربازی اعزام شوند. در این قانون برای هیچ کس استثنایی وجود ندارد و شما چه پولدار باشید و چه فقیر، ملزم به انجام آن هستید.

طبق آخرین مصوبات سازمان وظیفه عمومی، طول خدمت سربازی به 24 ماه افزایش یافت و از آذرماه 99 نیز این قانون اجرایی شد.

طول خدمت سربازی به دو دسته تقسیم می شود:

تمامی افراد اعم از نخبه و غیر نخبه ملزم هستند که دوران آموزشی را بگذرانند. این دوران برای تمام سربازان 2 ماه و معادل 60 روز است. پس از اتمام آموزشی، تقسیم سربازان انجام شده و سرنوشت آنها برای گذراندن 22 ماه آتی، مشخص می شود.اگر میخواهید درباره تاثیر مدرک در سربازی اطلاعات کسب کنید با مشاوران آویژه در تماس باشد.

مدت زمان آموزشی سربازی در دوران کرونا

بعد از شیوع ویروس کرونا تغییرات فراوانی در نظام حکومتی تمام کشورها انجام شد که ایران نیز از آنها بی نصیب نماند. بعد از تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه ها و … ترکش این ویروس به خدمت سربازی نیز اصابت کرد.

یکی از مهم ترین تغییراتی که به واسطه شیوع کرونا در خدمت سربازی ایجاد شد؛ طول دوره آموزشی آن بود. حال شاید بپرسید که مدت زمان آموزشی سربازی در دوران کرونا چه تغییری کرده است؟ پاسخ را باید در مصاحبه با رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح جستجو کنیم.

بیشتر بخوانید: کارت پایان خدمت سپاه

امیر غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرگزاری ها گفت: با شیوع ویروس کرونا، مدت زمان دوره آموزشی سربازی، یک ماه کاهش یافت و این ابلاغیه همچنان به قوت خود باقی است.

وی همچنان افزود: خانواده ها نگران تغییرات مدت زمان دوره آموزشی فرزندانشان نباشند، زیرا در صورت هرگونه تغییر، از قبل به تمامی سربازان اطلاع رسانی می شود.

وی همچنان درباره رعایت سفت و سخت پروتکل های بهداشتی در پادگان ها صحبت کرد و گفت به دلیل رعایت بهداشت، سربازان دچار مشکل جدی در رابطه با ویروس کرونا نشدند.

نتیجه گیری

تا اطلاع ثانوی، مدت زمان دوره آموزشی سربازی به 1ماه کاهش یافته است و در صورت هرگونه تغییرات، در همین صفحه برای شما عزیزان اطلاع رسانی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: معافیت کفالت مادر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد